Language:

60 years of Oleificio Torchia

We take care not only of plants and fruits, but also people, land and art.

Organic Italian extra virgin olive oil

This nectar of flavour is the result of the encounter between the ancient art of olive-press and the modern respect for nature and raw materials.

Purchase our packs online or come visit our olive oil mill.

Our oil is a Slow Food Presidium. Our business is fully self-sufficient in terms of energy. We provide jobs to the people of our land, dozens of workers that we treat with continuity and respect.

Besides our constant commitment in the production of an excellent oil, we deal with education, information and divulgation in this field.
Our company is also an educational farm and a place to promote local culture. Discover our involving activities.

1 week ago

Oleificio Torchia

Le cose inaspettate sono sempre le più gradite, che sia una Pasqua di Vera Rinascita ... See MoreSee Less

View on Facebook

1 week ago

Oleificio Torchia

Questo il modo insolito, piacevole e sorridente con il quale Carla ci invia gli auguri di una serena Pasqua!
#passione #extravergine #organic #carolea #OleificioTorchia #pasqua #amici
... See MoreSee Less

View on Facebook

2 weeks ago

Oleificio Torchia

“La domenica delle Palme è l'inizio dell'irreversibile. Tutti nella vita ci troviamo in situazioni in cui riusciamo a tornare indietro, ma poi ad un certo punto si affacciano un altro tipo di situazioni, quelle in cui ciò che accade non può più essere cambiato. Sono circostanze ed eventi indelebili, irreversibili. In queste situazioni bisogna imparare a fare come Gesù: credere che il Padre ci ami contro tutto e contro tutti. Credere a questo amore anche quando ci sembra che i nemici vincano, le circostanze hanno la meglio, e ci sentiamo soli e abbandonati. La settimana Santa ci insegna in che modo bisogna imparare a perdere affinché alla fine si vinca (...) Distacchiamoci dalla folla (...). Un cristiano non ha bisogno di facili entusiasmi ma di testimonianze credibili. Gesù non è un entusiasmo, ma un testimone credibile a cui guardare.” Luigi Maria Epicoco
Buona domenica delle Palme!
#domenicadellepalme #settimanasanta #ulivo #pace #Tiriolo #carolea #OleificioTorchia
... See MoreSee Less

View on Facebook

PRIZES AND AWARDS

First place: ERCOLE OLIVARIO, medium fruity.
We reached finals in different national and international contest several times. In 2019 we won the first prize of the most prestigious contest in our country.